İnternetin Modern İşletmeler ve Şirketler Üzerindeki Etkisi


İş dünyası liderleri, sürekli gelişen teknoloji sektörüne ayak uydurarak karlı bir organizasyon yürütmeyi dengelemelidir. Bir şirketi rekabetçi tutmak için en azından yeni internet teknolojilerinin nasıl kullanılabileceğinin farkında olmayan bir iş lideri, işletmenin rekabetin gerisinde kaldığını görebilir. İnternetin modern işletmeler ve şirketler üzerindeki etkileri çeşitli alanlarda kendini göstermektedir.
Veri Depolama ve Alma
İnternet ve bulut tabanlı yazılım sistemleri, veri depolamayı birçok şirket için bir oyun değiştirici yaptı. Şirketler artık yalnızca binlerce dokümanı depolamak için fiziksel alana ihtiyaç duymaz, aynı zamanda hızlı ve her yerden bunlara erişebilirler. Bulut depolama, ofis ve depo alanı ve parçalama hizmetlerinin maliyetini düşürür. Ayrıca bir şirketin müşteri geçmişini belgelemesini kolaylaştırır. Bulut tabanlı iyi çözümlerle, birincil sunucunun arızalanması durumunda ikincil sunucularda yedeklendiği sürece veri kaybetme riski çok azdır.
Mobil İş Gücü
Veri, formlar ve iletişim yöntemleri internet bağlantısı olan herkes için mevcut olduğundan, teknoloji mobil işgücünde bir yükseliş yarattı. Bu, sahada satış temsilcisine ihtiyaç duyan veya uzaktan çalışan dış satıcılara iş sözleşmesi yapmış olan işletme sahipleri için olumlu bir sonuçtur. Video konferans, canlı toplantıların yapılmasını kolaylaştırır ve tüm iş akışı çevrimiçi kanallarda belgelenir. Mobil satış gücü, satış ekibinizin potansiyel müşterilere gidebileceği anlamına gelir. Anlaşmalı satıcılar bordrolarda tasarruf sağlar ve maliyetlerden faydalanır.
Sosyal Medya Yorumları
Bir şirket, sosyal medya varlığıyla yaşayabilir veya ölebilir. Şirketler, olumlu bir internet pazarlama stratejisine sahip olmak için bir web sitesinden daha fazlasına ihtiyaç duyarlar. Olumlu müşteri incelemeleri almak istemeyen bir şirket, üzgün müşterilerin çevrimiçi yayın yapmaktan çok mutlu oldukları birkaç olumsuz eleştiriye av düşebilir. İnsanlar olumsuz ve pozitif durumları paylaşmaya açık olduğundan, işletmeler endişeleri gidermek ve olumlu müşteri etkileşimlerini güçlendirmek için hem iyi hem de kötü sosyal medya incelemeleri yapmak için zaman ayırmalıdır.
Kolaylaştırılmış Çalışma
İnternet, ticari faaliyetlerde yapılan işlerin çoğunu kolaylaştırmıştır. Bunun bir örneği, yalnızca envanteri izlemekle kalmayan, aynı zamanda satıcıları olan düşük stoklu ürünler için siparişleri tetikleyen bulut tabanlı envanter yönetimi programlarıdır. Bu, bir sektörün kaynakları gelir ve sonuç karları üzerinde daha güçlü bir etkiye sahip olan alanlara yönlendirmesine olanak tanıyarak, bu sektördeki çalışanların ihtiyacını azaltır. Diğer bir örnek ise, müşterilere yönelik tüm iletişimi, satışları ve teslimatları izleyen müşteri tutma yönetimi yazılımıdır. Ayrıntılı izleme ile şirketler, satın almaya hazır olan müşterilere belirli satış ve promosyonları daha iyi hedefleyebiliyor.
Firmaların Tanıtımı
İnternet, bütün insanlar için artık vazgeçilmez bir gereklilik haline gelmiş ve kullanımı hızla da artmaktadır. Firmalar içinse internet dünyası bir fırsat olmuş ve istedikleri gibi rahat reklam ve tanıtım yapar hale gelmişlerdir.
Bunun içinde en kolay aracı sistemler olarak firma rehberi ve ticaret rehberleri  hizmet  vermektedir. Ticaret Rehberi gibi internet sitelerine üye olarak ve bazılarında bulunan ücretli ama kapsamlı üyelikler ile firmalar tanıtımlarını çok kolay yapabilmektedirler. Mesela bunun için incelediğimiz ve Türkiye’nin Ticaret Rehberi adı ile hizmet veren Ticaret Rehberi bu tanıtım ve reklam hizmetleri için ideal gözüküyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Trend Ev Eşyaları