Markalaşma'nın Temelleri Nelerdir. Nelere dikkat etmek gerekir.

Bu kritik iş teriminin ne anlama geldiğini ve şirketiniz için bir tane oluşturmak için neler yapabileceğinizi öğrenin. 
Markalaşma, büyük veya küçük, perakende veya B2B herhangi bir işletmenin en önemli yönlerinden biridir. Etkili bir marka stratejisi, giderek daha rekabetçi pazarlarda size büyük bir avantaj sağlar. Ama "markalaşma" tam olarak ne anlama geliyor? Sizinki gibi küçük bir işletmeyi nasıl etkiler?
Basitçe söylemek gerekirse, markanız müşterinize söz veriyor . Onlara ürünlerinizden ve hizmetlerinizden neler bekleyebileceklerini söyler ve teklifinizi rakiplerinizden farklılaştırır. Markanız kim olduğunuz, kim olmak istediğiniz ve kim olduğunuzu algıladığınız kimden kaynaklanıyor.
Sektörünüzdeki yenilikçi usta mısın? Ya da deneyimli, güvenilir olanı? Ürününüz yüksek maliyetli, yüksek kaliteli seçenek veya düşük maliyetli, yüksek değerli seçenek mi? İkisi de olamazsınız ve tüm insanlar için her şey olamazsınız. Kim olduğunuz, bir dereceye kadar, hedef müşterilerinizin kimler istediğinizi ve olmanız gerektiğini temel almalıdır.
Markanızın temeli logonuzdur. Web siteniz, ambalaj ve tanıtım materyalleri - tümü logonuzu entegre etmesi gereken - markanızı iletin.
Marka Stratejisi ve Eşitlik
Marka stratejiniz, marka mesajlarınızı iletmeyi ve iletmeyi nasıl, ne, nerede, ne zaman ve kime planladığınızdır. Reklam verdiğiniz yer, marka stratejinizin bir parçasıdır. Dağıtım kanallarınız aynı zamanda marka stratejinizin bir parçasıdır. Ve görsel ve sözlü olarak iletişim kurduğunuz şey, marka stratejinizin de bir parçası.
Tutarlı, stratejik markalama güçlü bir marka değerine yol açar; bu, markanız için hangi benzer, markalaştırılmamış ürünlerin emrettiğinden daha fazla ücret almanıza olanak tanıyan şirketinizin ürün veya hizmetlerine getirilen katma değer anlamına gelir. Bunun en belirgin örneği, Kola'ya karşı genel bir sodadır. Coca-Cola güçlü bir marka değeri oluşturduğundan, ürünü için daha fazla ücret talep edebilir - ve müşteriler bu yüksek fiyatı ödeyeceklerdir.
Marka değerine özgü katma değer, sıklıkla algılanan kalite ya da duygusal bağlanma biçiminde gelir. Örneğin, Nike ürünlerini, yıldız atletlerle ilişkilendirerek müşterilerin duygusal bağlarını sporcudan ürüne aktarmalarını umuyor. Nike için, sadece ayakkabıyı satan ayakkabının özellikleri değil.
Markanızı Tanımlamak
Markanızı tanımlamak, işin keşfi için bir yolculuk gibidir. Zor, zaman alıcı ve rahatsız edici olabilir. En azından aşağıdaki soruları cevaplamanızı gerektirir:
Ürün veya hizmetlerinizin faydaları ve özellikleri nelerdir?
Müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz şirketiniz hakkında ne düşünüyor?
Şirketinizle ilişki kurmalarını hangi niteliklerde istersiniz?
Araştırmanı yap. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve isteklerini öğrenin. Ve ne düşündüğünü düşündüğüne güvenme. Ne düşündüklerini bil .
Markanızı tanımlamak ve bir marka stratejisi geliştirmek karmaşık olabileceğinden, kar amacı gütmeyen küçük işletme danışma grubu veya Küçük İşletme Geliştirme Merkezi'nin uzmanlığından yararlanmayı düşünün .
Markanızı tanımladıktan sonra, kelimeyi nasıl çıkarıyorsunuz? İşte size zamana göre test edilmiş birkaç ipucu:
Harika bir logo al. Her yere koy.
Marka mesajlarınızı bir yere not edin. Markanız hakkında iletmek istediğiniz önemli mesajlar nelerdir? Her çalışan markanızın özelliklerinden haberdar olmalıdır.
Markanızı entegre edin. Markalaşma, işinizin her yönüne uzanır - telefonlarınıza nasıl yanıt verdiğiniz, satış görevlileriniz veya satış görüşmelerinde ne giydiğiniz, e-posta imzanız, her şey.
Firmanız için markanızı yansıtan bir "ses" oluşturun. Bu ses tüm yazılı iletişime uygulanmalı ve çevrimiçi ve kapalı tüm materyallerin görsel görüntüsüne dahil edilmelidir. Markanız arkadaş canlısı mı? Konuşkan ol. Çok saçma mı? Daha resmi ol. Sen özü aldın.
Bir tagline geliştirin. Markanızın özünü yakalayan unutulmaz, anlamlı ve özlü bir ifade yazın.
Pazarlama materyalleriniz için şablonlar tasarlayın ve marka standartları oluşturun. Aynı renk şemasını, logo yerleşimini kullanın, baştan sona bakın ve hissedin. Süslü olmanıza gerek yok, sadece tutarlı.
Markanıza sadık olun. Eğer marka vaadinizi yerine getirmezseniz, müşteriler size geri dönüş yapmaz - veya sizi bir başkasına havale eder.
Tutarlı olun. Bu noktayı en üste koydum, çünkü yukarıdakilerin hepsini içeriyor ve size verebileceğim en önemli ipucu. Bunu yapamazsanız, marka oluşturma girişimleriniz başarısız olur.

Yorumlar